Kreativní obchodník si umí poradit. Podle čeho si vybíráte obchod, kde si chcete koupit televizi anebo řemeslníka, který vám má položit doma podlahu? Jako první vás jistě ohromí cena a reklama v televizi, rádiu anebo novinách. Také dáte na radu známých, kteří vám někoho doporučí, a tak odstartují svůj příběh. Začnou vám povídat, že při výběru televize prodavač popsal dokonale všechny její parametry/charakteristiky a na rovinu ji srovnal s jinými druhy a cenami.

To samé probíhalo, když hledali seriózní firmu na výměnu oken. Technik ihned pochopil jejich přání a dělníci byli pečliví. Nebyli vlezlí a chovali se slušně. Prodavač i obchodní referent prostě věděli, jak na to, uměli mluvit. Výrobky a služby popisovali odborně a přitom zajímavě. Výhody produktu vyprávěli jako „pohádku“.

POZOR!!! Zákazník není vždy odborník a potřebuje vysvětlit důležitá fakta po lopatě. Bavit se s ním tónem, to si „musíte koupit“ a neprohloupíte, už není v kurzu.

Edux web

Psychologie prodeje aneb jak využít vizuální myšlení při prodeji.

Kvalita a specifikace produktů či služeb nestačí….

Lidé se dnes nezajímají o specifikaci výrobku či služby. Na prvním místě je samozřejmě cena, ale i ta může jít do pozadí. Dnešní obchodníci potřebují své klienty zaujmout. My jako zákazníci přeci víme, že výrobek, který si chceme koupit je špičkový. Jen chceme slyšet, jak děláme dobře, že investujeme do kvality a jak jsme se skvěle rozhodli.

Jak si okořenit důvod koupě?

Využijte vlastní příběh a příjemně zpestřete prodej zákazníkovi. Dobrá rada a zkušenost prodavače se neobejde při výběru snubního prstenu, dovolené anebo domu. To jsou skvělé příležitosti, kde vyprávět svůj příběh. Jak to bylo, když žádali o ruku oni a jak se drahá polovička tvářila na svatební cestu do Řecka? Zoufalý nakupující si hned najde v prodavači spřízněnou duši.

Není zajímavé si podmanit zákazníky nenásilnou mluvou, libým tónem řeči, metaforami, přirovnáními a příběhy? Mohou použít přirovnání, že mají práce jako na kostele. Vždyť výběr produktu je většinou pro zákazníky techniky španělská vesnice. Jako blesk z čistého nebe přijde rada prodavače. Glosář pojmů z výuky.

Je příjemné dostat se k fajn produktům jako slepý k houslím? Jistě ano.  Znáte svoji práci jako vlastní boty? Prodejte ji! V obchodě se nesmíte cítit jako páté kolo u vozu. Připadá vám, že se zákazník do obchodu žene jako velká voda a neví, co vlastně chce? Proto očekává kvalitní vysvětlení. Toto je ukázka, jak je možné prodejnou komunikace se zákazníkem oživit, zpestřit.

Co všechno využít při představování produktů/služeb zákazníkům?

Metaforou či přirovnáním přiblíží prodavač nabízený produkt kvalitně, lidově a srozumitelně. Ne každý zákazník je specialista v oboru! Obchodník si skvěle nakupujícího získá výkladem vlastních zkušeností anebo se může inspirovat znalostmi jiných podniků a firem. Nenásilným převyprávěním s kapkou humoru a nadsázky potencionálního klienta dokonale pobaví!

Chcete poradit a vybrat nejvhodnější téma pro vaše potřeby?

Zavolejte a řekněte nám, čím se zabýváte a o co usilujete ve svém podnikání. Tel. č. 723 916 559, kontaktní osoba: Ing. Z. Tomaidesová, e-mail: info@edux.cz.

TIP: Další inspiraci pro podporu motivace najdete na blogu osobního rozvoje „Chci změnu„.

Tak trochu jiné kurzy kreativního jednání pro obchodníky:

Odebírání novinek

Nejsme spam! Další informace najdete v našich zásadách ochrany osobních údajů. Po přihlášení se podívejte se i do složky hromadná nebo Spam. Děkujeme

DEJTE SI ODBĚR. ZÍSKEJTE WORKBOOK A TIPY ZDARMA!

Inspirace, akce a tipy do schránky 2-3 x měsíčně.

Nespamujeme! Další informace naleznete v našich https://edux.cz/obchodni-podminky/ zásadách ochrany osobních údajů https://edux.cz/obchodni-podminky/