[vc_row type=“full_width_background“ bg_position=“left top“ bg_repeat=“no-repeat“ bg_color=“#9cd935″ text_color=“light“ text_align=“left“][vc_column width=“3/4″][vc_column_text]

AKTUALITA

Jak řídit změny?[/vc_column_text][divider line_type=“No Line“ custom_height=“10″][/vc_column][vc_column width=“1/4″][/vc_column][/vc_row][vc_row type=“full_width_background“ bg_position=“left top“ bg_repeat=“no-repeat“ bg_color=“#ffffff“ text_color=“dark“ text_align=“left“][vc_column width=“3/4″][divider line_type=“No Line“ custom_height=“30″][vc_column_text]Představte si následující situaci. Žába sedí v hrnci s vodou, která se pomalu ohřívá. Teplota stoupá, žába se necítí příliš dobře, ale pořád se to ještě dá vydržet. A tak nedělá nic. Až je nakonec pozdě, na skok scházejí síly a žába se uvaří. Možná si nyní řeknete, že je to přece jen hloupý živočich, zatímco člověk… Podívejme se tedy na příklad z oboru, který je považován za výkladní skříň úspěchů vědy a techniky – kosmonautiky.

Když v roce 1986 explodoval americký raketoplán Challenger se sedmi kosmonauty na palubě, byly za příčinu havárie označeny poškozené „o“ kroužky. Při tak náročných akcích, jakými kosmické lety bezesporu jsou, se občas podobné věci prostě stávají a tato havárie by v tom tedy nebyla ničím výjimečným, kdyby se nepřišlo na jednu věc. Inženýři z NASA o poškození věděli mnohem dříve, všimli si ho už při předchozích letech. Navzájem se ale přesvědčovali, že se o nic vážného nejedná a díly ještě nějakou dobu vydrží. Bohužel nevydržely.

Boiled frog syndrom, jak se tomuto jevu říká, se samozřejmě nemusí projevovat jen na palubě raketoplánu. Běžně se vyskytuje třeba ve firmách, zvláště tam, kde jde o organizaci a řízení. Mnozí se o tom přesvědčili s nástupem krize – to, co se dosud zdálo být snesitelné, najednou začalo přímo ohrožovat existenci podniku.

Typický je však i většinový přístup k projevům krize. Začalo se šetřit především na tom, co firmě může pomoci těžké období překonat – na marketingu, na odměnách schopným lidem, na širší motivaci. Mnohé firmy, kterým se přece jen podaří přežít, se tak mohou paradoxně zhroutit ve chvíli, kdy opět nastane konjunktura. Konkurence je  – oslabené a potácející se – předežene.

Na úspěch v pokrizovém období se tedy „zadělává“ už nyní. A protože – jak poznamenal jeden z renomovaných ekonomů – po krizi nic nebude jako dříve, je třeba začít teď hned firmu měnit. Ne však formou zemětřesení, které doporučoval kdysi oblíbený reengineering, ale cestou postupných kroků. Výhodnější, než jednorázový organizační převrat, je neustálé proměňování – metamorphing – jehož výsledkem je pružná firma, rychle reagující na měnící se podmínky na trzích.

Jak nastavit firmu tak, aby obstála v následujícím  období, to se dozvíte v kurzu Řízení změn, který je pro Vás připraven jako firemní trénink.

Doporučujeme kurzy:

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=“1/4″][divider line_type=“No Line“ custom_height=“30″][vc_widget_sidebar sidebar_id=“sidebar-1″][/vc_column][/vc_row][vc_row type=“full_width_background“ bg_position=“left top“ bg_repeat=“no-repeat“ bg_color=“#ffffff“ text_color=“dark“ text_align=“left“][vc_column width=“1/1″][divider line_type=“No Line“ custom_height=“40″][/vc_column][/vc_row]

Odebírání novinek

Nejsme spam! Další informace najdete v našich zásadách ochrany osobních údajů. Po přihlášení se podívejte se i do složky hromadná nebo Spam. Děkujeme

DEJTE SI ODBĚR. ZÍSKEJTE WORKBOOK A TIPY ZDARMA!

Inspirace, akce a tipy do schránky 2-3 x měsíčně.

Nespamujeme! Další informace naleznete v našich https://edux.cz/obchodni-podminky/ zásadách ochrany osobních údajů https://edux.cz/obchodni-podminky/