AKTUALITA
Jak využít v praxi Paretovo pravidlo?[/vc_column_text][divider line_type=“No Line“ custom_height=“10″][/vc_column][vc_column width=“1/4″][/vc_column][/vc_row][vc_row type=“full_width_background“ bg_position=“left top“ bg_repeat=“no-repeat“ bg_color=“#ffffff“ text_color=“dark“ text_align=“left“][vc_column width=“3/4″][divider line_type=“No Line“ custom_height=“30″][vc_column_text]Autorem tohoto pravidla – pravidla disproporcionality – je italský ekonom Alfredo Pareto. Tento vzorec byl objeven v roce 1897 jako systematický a předvídatelný nedostatek rovnováhy. Využívá různá pojmenování – princip, zákon, zákon nerovnováhy, zákon nejmenšího úsilí. Tento princip prošel i testováním časem.
Kdo a jak může Paretovo pravidlo používat?
Každá organizace či jednotlivec. Stovky lidí tento princip využívají ve své práci, v obchodě, v životě, v plánování kariéry atd. Pravidlo zahrnuje na jedné straně statistické porovnání, průkazný a spolehlivý vzorec, který je založený na faktech a na druhé straně má úplně odlišnou mystickou, záhadnou stránku.
V čem spočívá unikátnost Paretova pravidla?
Pravidlo nám umožňuje vybočovat z řady, stanovit si vyšší cíle a vyhnout se únavné a vyčerpávající práci. Dále umožňuje dosahovat věcí s menším úsilím a vyšším efektem. Využití tohoto pravidla lze dobře aplikovat jak v osobním životě, tak i při podnikání nebo v obchodě.
Jedná se o poměr 80:20 a říká, že např. 20 % obchodníků přináší 80 % tržeb společnosti, že 20 % výrobků přináší firmě 80 % všech zisků. Pokud si přečteme článek v novinách, zjistíme, že 20 % tvoří základní pointu a 80 % tvoří doplňkové informace. Dále 20 % řidičů způsobuje 80 % dopravních nehod, 20 % dětí ve třídě získá 80 % dostupného vzdělání atd.
Proč je Paretovo pravidlo tak důležité?
Protože podporuje naši intuici. V obchodě máme tendenci předpokládat, že všichni zákazníci jsou stejně důležití, že všechny produkty jsou stejně kvalitní, atd.
Jak funguje toto pravidlo v obchodě?
Zkuste se na veškeré své obchodní aktivity podívat prostřednictvím tohoto pravidla. Položte si několik otázek:
Které akviziční aktivity jsou nejlepší? Najděte těch 20%.
Kdo patří mezi mých 20 % top zákazníků? Pečujte o ně jinak.
Které produkty jsou nejvíce na odbyt? Zaměřte se na jejich prodej a doplňkové služby.
Kdy jste v průběhu dne nejefektivnější? Soustřeďte nejtěžší úkoly na tu část dne.
V osobním rozvoji – zamyslete se, co je pro Vás důležité a pokuste se aplikovat do svého života a rozvoje Paretovo pravidlo. Pak na základě tohoto zjištění jednejte.
V podnikání – jaké aktivity Vám přinášejí nejvíce zákazníků. Pak je možné jej použít buď na základě analýzy, kvalitativně, na základě faktů nebo neurčitě (vyžaduje zamyšlení, poskytuje myšlenku, která je vysoce cenná).
Dotazy k tréninkům a firemním kurzům: Ing. Z. Tomaidesová, tel.č. 723 916 559.
Vzdělávací společnost EDUX proto připravila kurzy, ve kterých se setkáte s tímto pravidlem, a to jak v obchodní oblasti – témata:
- Psychologie prodeje a prodejní komunikace
- Prodejní dovednosti v maloobchodě
- Profesionální telefonická komunikace
- Cesta k úspěchu
- Sebepoznání pro ženy atd.
.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=“1/4″][divider line_type=“No Line“ custom_height=“30″][vc_widget_sidebar sidebar_id=“sidebar-1″][/vc_column][/vc_row][vc_row type=“full_width_background“ bg_position=“left top“ bg_repeat=“no-repeat“ bg_color=“#ffffff“ text_color=“dark“ text_align=“left“][vc_column width=“1/1″][divider line_type=“No Line“ custom_height=“40″][/vc_column][/vc_row]