AKTUALITA
Poznáte, s jakým typem klienta mluvíte po telefonu?[/vc_column_text][divider line_type=“No Line“ custom_height=“10″][/vc_column][vc_column width=“1/4″][/vc_column][/vc_row][vc_row type=“full_width_background“ bg_position=“left top“ bg_repeat=“no-repeat“ bg_color=“#ffffff“ text_color=“dark“ text_align=“left“][vc_column width=“3/4″][divider line_type=“No Line“ custom_height=“30″][vc_column_text]Přemýšlíte, jak při telefonickém hovoru co nejlépe zformulovat svá slova či jak je používat tak, abyste klienta zaujali a působili na něj pozitivně? Zajímáte se opravdu o klienta, nebo jenom voláte podle seznamů jmen a o osobách, jež se za nimi skrývají, nevíte téměř nic? Poznáte, s jakým typem klienta mluvíte a jaké informace jsou pro něj důležité, aby se rozhodl pro Váš produkt?
Důležitou roli při telefonickém hovoru hraje jak Vaše osobnost jakožto prodejce, tak také osobnost Vašeho zákazníka. Všímáte si, s jakým typem si nejlépe rozumíte? Proč tomu tak je?
Uvědomujete si v průběhu hovoru, jak se vyjadřuje osoba, se kterou mluvíte? Chce si spíše více povídat, někdy dokonce až příliš? Nebo se většinou ptá na produkt a chce se dozvědět více o jeho vlastnostech nebo chce od vás slyšet reference a Vy sám/sama ho vlastně ani moc nezajímáte? Cílem takového klienta je dozvědět se co nejvíce, aby se mohl co nejlépe rozhodnout.
Možná jste natrefili na klienta, který je přátelský, vzdělaný a cílevědomý a o tom, zda je pro něj produkt vhodný, chce rozhodnout sám, bez Vašich rad. Měli jste na telefonu klienta, kterému šlo spíše o něj samotného, dokonce byl arogantní či křičel? Všimli jste si, že ho Váš produkt či služba zajímají jenom v případě, kdy podpoří jeho image nebo prestiž jeho společnosti, a právě proto se pro něj rozhodne? Takový typ klienta chce odpověď na otázku „Co mi to přinese?“.
S jakým typem zákazníků nejčastěji komunikujete?
Se kterými je komunikace nejúspěšnější a se kterými Vám to jde ztěžka? Kolik času mluvíte Vy a kolik Váš klient? Který z klientů Vás nejvíce stresuje? Jak zvládat stres, pokud mám více podobných klientů na telefonu? Jde vůbec nějak vyzrát na problémové typy klientů?
Zkuste navštívit trénink zaměřený na typologii lidí nebo na Profesionální telefonickou komunikaci. Můžete buď přijít na některý z otevřených kurzů, nebo pro Vás vytvoříme kurz firemní, kde se společně zamyslíme, jak vylepšit komunikační strategie směrem ke klientům. Může se jednat o telefonickou komunikaci nebo i o osobní obchodní jednání. Realizujeme koučování operátorů při telefonické komunikaci i přímo na pracovišti.
Doporučení: Naučte se cíleně pracovat i s typologií lidí a věřím, že se Vaše úspěšnost v obchodní oblasti zlepší. Hlavně poznejte sami sebe! Můžete tak zlepšovat strategii směrem ke klientům a budete přesně vědět, na co se zaměřit, a zvýšit tak úspěšnost svých hovorů. Mluvte a buďte pozitivní!
Zdroj: Blog Chci změnu – osobní rozvoj, autor: Ing. Z.Tomaidesová
Doporučujeme možnosti rozvoje v telefonické komunikaci:
- Firemní trénink a následný rozvoj dovedností (aplikační workshop) operátorů či obchodníků v telefonické komunikaci
- Kurzy pro veřejnost – Akviziční prodej po telefonu (aktuální termíny v této části)
- Individuální výuku a přípravu na akvizici
- Rozbor telefonických hovorů a navržení vhodnějších formulací
- Samostatné koučování operátorů – posílit jejich motivaci k výkonu
Informace ohledně tréninku na tel. č. +420 723 916 559, Ing. Zdenka Tomaidesová.
.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=“1/4″][divider line_type=“No Line“ custom_height=“30″][vc_widget_sidebar sidebar_id=“sidebar-1″][/vc_column][/vc_row][vc_row type=“full_width_background“ bg_position=“left top“ bg_repeat=“no-repeat“ bg_color=“#ffffff“ text_color=“dark“ text_align=“left“][vc_column width=“1/1″][divider line_type=“No Line“ custom_height=“40″][/vc_column][/vc_row]