6 chyb mystery shoppingu aneb jak vám pomůže zlepšit vaše služby[I vám pomůže mystery shopping zlepšit vaše služby
Mystery shopping aneb kontrolní nákup
Určitě už jste o MYSTERY SHOPPINGu nebo tzv. kontrolní nákup slyšeli. Jeho základem je najít chyby, které se v prodejně vyskytují, poukázat na ně a pak zapracovat na tom, aby se už neopakovaly, případně zavést nové, lepší a fungující postupy.
Díky mystery shoppingu zjistíte, jaké jsou rezervy ve vašem podnikání, čímž zvýšíte svůj úspěch, získáte více zákazníků a zvýšíte svůj zisk. Které chyby se mohou vyskytovat i ve vaší prodejně?
1. Prodavači nabízejí jen nejlevnější zboží
Velmi častým problémem je skutečnost, že prodavači nabízejí jen to nejlevnější zboží. Většinou i kvůli toho, že dražší zboží neumí dobře odůvodnit.
2. Prodávající personál nemůže produkty doporučit z vlastní zkušenosti, protože nemá možnost je vyzkoušet
Ať už prodáváte cokoliv, je dobré v rámci prodeje umožnit prodávajícímu personálu tento produkt vyzkoušet na vlastní kůži. Ať už se jedná o sportovní oblečení nebo cokoliv jiného, měli by být prodavači schopni mluvit o těchto produktech z vlastní zkušenosti.
3. Při setkání s turisty jsou prodavači limitováni svou omezenou slovní zásobou
Turisté, kteří se objeví ve vašem obchodě, by neměli být pro váš prodávající personál žádným překvapením. Poskytněte jim proto základní slovní zásobu k vašim produktům, jako je název, velikost atd. Učit se je mohou během pracovní doby.
4. Obchod není otevřený na čas
I o tři minuty zpožděné otevření obchodu může být pro některé vaše zákazníky odrazujícím signálem. Když zákazník zatahá za dveře a ještě není otevřeno, otočí se a nejspíš půjde ke konkurenci.
5. Prodávající personál se věnuje vlastním věcem v čase, který má věnovat zákazníkům
Během pracovní doby by měli prodavači věnovat svou plnou pozornost zákazníkům, ne si řešit osobní věci na počítači, u telefonu a tak dále.
6. Zákazníci vidí do zákulisí prodejny
To, co se odehrává v zákulisí, může na celou prodejnu házet nehezký obraz. Předejděte tomu a vše, co má být před očima zákazníka skryto, ponechejte skryto
A co k úspěchu chybí vaší prodejně? Pojďme to společně zjistit! Objednejte si mystery shopping a zvyšte své zisky.
Dotazy nebo příprava firemního tréninku: Ing. Z. Tomaidesová, tel. č. +420 723 916 559, e-mail: info@edux.cz.
Doporučujeme kurzy:
- Psychologie prodeje a prodejní komunikace
- Prodejní dovednosti v maloobchodě
- Profesionální telefonická komunikace
Prodejní dovednosti v maloobchodě. Přihlásit se je možné.