Typologie lidí podle NLP aneb jak s kým komunikovat
Typologie podle NLP
Hledáte nové spolupracovníky do firmy? Chcete lépe poznat svého zákazníka? Jak správně nadefinovat pracovní pozici, aby nově příchozí pracovník v krátké době neodešel? Chcete zlepšit komunikaci i směrem k zákazníkovi? Zajímá vás, jak úspěšně prodávat skrze techniky NLP?
Představím vám pár tipů z oblasti NLP aneb jak využít typologií lidí při prodeji
1.) Jaký typ hledáte – reaktivní, či proaktivní?
Reaktivní reaguje na instrukce nadřízených, může pracovat v reklamních agenturách. Proaktivní hledá vlastní cestu, aktivně se sám hrne do různých činností, a to někdy i bez rozmyslu. Poznat to lze i slovně podle způsobu jejich vyjadřování.
2.) Jak směřuje ke svému cíli? Co člověka motivuje?
Jsou dva způsoby, jak dosáhnout motivace, a to tím, že buď utíká od možných potíží, nebo směrem k cíli. Ten první analyzuje rizika a potíže, hledá preventivní opatření. Ti druzí přemýšlejí i mluví o tom, čeho chtějí dosáhnout. Je to důležité tam, kde je potřeba mít tah na branku.
3.) Řešení situací vyžaduje možnosti, nebo postup?
Co se nejčastěji stává v praxi… píšeme, že lze dosáhnout neomezené finanční odměny, no a jakmile obchodník či pracovník nastoupí, tak mu předneseme pravidla, přesné postupy –- přesný opak toho, na co jsme nového pracovníka nalákali. Někdo pravidla a normy vymyslí, ale dodržovat je nebude. To je člověk zaměřený na možnosti. Ten druhý postupy a pravidla vymyslí, ale taky je i dodržuje. Stává se jejich součásti.
4.) Jak je pracovník motivován? Potřebuje vnitřní či vnější motivaci?
Jak se vyhnout vzájemnému zklamání? Jak pracovní pozici co nejlépe definovat, koho vlastně do svého týmu hledáme aneb jak co nejlépe poznávat lidi, maximálně těžit z jejich schopností?
Externí motivace je zapotřebí u obchodníků, kteří dostávají zpětnou vazbu od zákazníka. Potřebují odpovědi na otázky, na jejichž základě poznají, že svou práci vykonávají dobře nebo jdou tím správným směrem? Potřebují reakci zvenku. U vnitřní motivace vědí sami, jak na tom jsou, kdy pracují dobře. Jde především o manažerské pozice.
Dotazy a firemní tréninky: Ing. Zdenka Tomaidesová, tel.č. +420 723 916 559, e-mail: tomaidesova@edux.cz.
Zajímá vás tato problematika?
Přijďte na workshop Efektivní komunikace podle NLP. Seznámíte se s různými typy lidí, naučíte se je lépe poznat, rychleji se dostanete ke svému cíli, zvýšíte úspěšnost prodeje. Je vhodný pro vedoucí týmu, pro manažery nebo personalisty.
Pokud se chcete výhradně věnovat obchodní oblasti, podívejte se i na náš workshop Prodávat s úspěchem – techniky NLP. Pokud s říkáte, že to zkusíte, stačí vyplnit přihlášku nebo napsat. Jsme schopni vytvořit firemní trénink na míru i pro vaše obchodníky či konzultanty.
Doporučujeme kurzy:
- Efektivní komunikace podle NLP 5.2.2019, 21.3.19
- Prodávat s úspěchem NLP 24.1.2019
- Asertivní komunikace pro ženy 24.1.2019
- Sketchnoting pro marketing 16.1.19, 26.2.2019