Jak v obchodování využít vizuální myšlení?Už Dan Roam ve své knize „The Back of the Napkin” popsal při své analýze obchodních schůzek, že mnohem úspěšnější jsou ti obchodníci, kteří při výkladu svých prezentací spontánně kreslí a živě vysvětlují, než když ke svým klientům zamíří s komplikovanými grafy. Jak tedy zvýšit  a úspěšnost obchodních jednání? Zkuste firemní trénink na sketchnoting.

Jak jednoduše na sketchnotingCo má vizuální myšlení společného s obchodem?

Pár čísel. Bylo zjištěno, že úspěch obchodníků tkví ve spontánním vysvětlování pomocí kreseb. To nejspíš kvůli tomu, že až 68% populace zpracovává informace vizuálně. Víte, že mozek zpracovává obrázky resp. kresby skoro 60.000 krát rychleji než textové informace? Jeden obrázek zkrátka vydá za tisíce slov! To všechno dohromady rovná se nápadu začít vizuální myšlení využívat i při vašem obchodování!

Vizuální myšlení - ObchodníkVizuální myšlení a proč?
1.) Byli odlišní a lidští.
2.) Díky jednoduchým kresbám je možné předcházet mnoha neshodám.
3.) Když obchodník vysvětluje svůj produkt, klient rychleji pochopí a i když hned nekoupí, tak si Vás rozhodně zapamatuje!
4.) Klienta nezahlcujete množství nepotřebných informací a učíte se vybírat to podstatné.

Kdo ho využije?
Vizuální myšlení/sketchnoting může při svém obchodování využívat široké spektrum lidí. Nejčastěji finanční poradci, poradci, marketingoví pracovníci, weboví designéři, obchodníci všeho druhu.

Obraz může výstižně a inspirativně vyjádřit komplexní myšlenku

Jelikož jsou všichni lidé, především v dnešní době, vizuálně gramotní, byla by škoda umění vizuálního myšlení nevyužít ve svůj prospěch. Tak schválně, který návod pochopíte lépe? Bude to návod s jednoduchými a vtipnými obrázky a s krátkým textem nebo návod bez obrázků s notnou dávkou drobného textu? Určitě, ten obrázkový se chytne spíše. Ale proč?

Nejspíš protože až polovina (65%) našeho mozku se podílí na vizuálním myšlení. Díky obrázkům si nejen lépe představujeme, ale také se to lépe učíme a zapamatováváme. Díky jednoduchým kresbám můžeme lépe vysvětlovat, znázorňovat, učit. A díky tomu má vizuální myšlení obrovský potenciál v obchodě.

Co je vizuální myšlení EDUX

Co je vizuální myšlení EDUX

Nemusíte umět kreslit, protože o kreslení vůbec nejde

K tomu, abyste vizuální myšlení promítli do vašeho obchodování, do vašich přednášek a prezentací nepotřebujete umět kreslit. Věta „neumím kreslit” je kolikrát prvním argumentem proti tomu. O kreslení však vůbec nejde. Jde o to, co vizuální myšlení udělá s vámi, s vašimi emocemi, s vašimi smysly. Prakticky platí, že čím bláznivější a jednodušší obrázek to je, tím lepší přináší výsledky.

Vážení, uměli jsme to všichni jako děti, tak se pojďme vrátit v čase!

Pojďme kreslit a čmárat. Má to zásadní vliv na komunikaci a na všímání si detailů. Jako obchodníci můžete vizuálním myšlením opravdu zaujmout své klienty.

Dotazy a další informace:
Ing. Zdenka Tomaidesová, telř. +420 723 916 559 nebo e-mail: info@edux.cz. Firemní tréninky pro obchodníky, individuální konzultace či koučink.

Doporučujeme kurzy:

 

Odebírání novinek

Nejsme spam! Další informace najdete v našich zásadách ochrany osobních údajů. Po přihlášení se podívejte se i do složky hromadná nebo Spam. Děkujeme

DEJTE SI ODBĚR. ZÍSKEJTE WORKBOOK A TIPY ZDARMA!

Inspirace, akce a tipy do schránky 2-3 x měsíčně.

Nespamujeme! Další informace naleznete v našich https://edux.cz/obchodni-podminky/ zásadách ochrany osobních údajů https://edux.cz/obchodni-podminky/